skip to Main Content

Reparatie cilinderkop en brandstof systeem trekker

De klacht begon met koelwater verlies maar waar was nog niet bekent. Hierbij hebben we vervolgens het koelsysteem eerst koud afgetest op druk. Hierbij kwam geen lekkage naar voren. Vervolgens hebben we de trekker op bedrijfstemperatuur gebracht. Vervolgens weer de druk tester aan koppelen. Hierbij kwam het lek wel in beeld. De koppakking aan de voorzijde van de motor begon door te lekken wanneer de motor warm was. Vervolgens hebben we de opdracht gekregen om de koppakking te vervangen en de kop te vlakken. Hierbij hebben we gelijk de injectors meegenomen, deze hebben we laten testen en hierbij waren enkele injectors net buiten de marge. Als advies richting de klant om de injectors gelijk te vernieuwen gezien de urenstand en de uitslagen. Nadat de injectors gereviseerd zijn het geheel weer opbouwen en testdraaien uiteraard, de lekkage is verholpen.

Foto's

Back To Top